Gruppträning 2017

 

BOKA DINA PASS HÄR

OBS! De gulmarkerade klasserna kickar igång vecka 43! 

 

BOKNINGSREGLER: 

  • Som gymmedlem kan du boka dig på alla våra gruppträningsklasser 10 dagar framåt i tiden. 
  • Med ett klippkort kan du boka dig enbart för 1 pass i taget. Vill du boka dig på flera klasser kan du ringa till oss i receptionen eller be om hjälp på anläggningen. 
  • Tänk på att registrera dig minst 10 min innan klassen börjar för att behålla platsen. Därefter släpper vi köplatserna. 

    Behöver du avboka? Gör det så fort som möjligt.
    Vänligen avboka senast två timmar före klassens start. Då kan någon annan hinna få din plats. Missad avbokning ger en varning. Efter tre varningar låser vi träningskortet för vidare bokning för en månad. Kortet kan aktiveras även till en kostnad av 100 kr. Syftet är att undvika outnyttjade platser och ge alla bästa möjligheter att träna.

 

PASSBESKRIVNINGAR: 

  • 21-MIN-INTENSIVE: 21 minuter blandade med rörlighet, styrka och högintensiv träning. HIT (högintensiv träning) inkluderar förbättrad uthållighet och maximalt syreupptag (VO2max), men även generella hälsofördelar såsom minskat blodtryck, förbättrad insulinkänslighet och förbättrad kroppssammansättning.
  • CHALLENGE: Båda styrka och kondition utmanas, ofta i form av cirkelträning. Under detta pass blir du både starkare och får en bättre kondition, dessutom bränner du mycket kalorier. Minst sagt ett effektivt pass. 
  • CORE: ca 30 minuter med fokus på musklerna i och runt bålen. Inifrån och ut. 
  • DANCE JAM: Ett rytmiskt och medryckande träningspass med inslag av dansstilar som salsa, merengue, reggaeton, cubaton, soca m.m. Vi rör på hela kroppen och hittar glädje i själen; kanske även ett par droppar svett på pannan! Klassen lämpar sig för alla; man behöver inte ha dansvana. Det funkar ändå!
  • GLOBALYOGA: Förutom mental träning är denna yogaklass något mer intensiv än vanligt med en blandning av poweryoga, ashtangayoga, kundaliniyoga, invengaryoga, forrestyoga och funktionell träning. 
  • HATHA FLOW: Hatha flow är en fysiskt utmanande yogaform som präglas av dynamiska, lekfulla serier av positioner som länkas samman med andning. De enskilda positionerna är viktiga, och ofta stannar vi upp och tränar teknik, placering och styrka. Men lika viktiga är övergångarna från en position till nästa – det är här ordet flow kommer in. 
  • HATHA YOGA: Ordet Hatha är sanskrit, där Ha betyder sol och Tha betyder måne. Syftet med hathayoga är att finna inre lugn genom att balansera energierna från dessa två. Hathayogans mjuka, fysiska positioner (asanas) hålls mer statiskt och utförs i ett lugnare tempo än i andra fysiska och dynamiska yogaformer som exempelvis ashtanga vinyasa och hatha flow. Positionerna kombineras med andningsövningar (pranayama) och olika meditationstekniker för att uppnå balans mellan kropp och sinne. 
  • MJUKYOGA: En lugn och mjuk yoga där vi håller oss nära golvet. Detta är en närande yoga med fokus på återhämtning och vila, ett bra komplement till mer fysiska och dynamiska yogaformer. Passar alla som vill stressa av och mjuka upp sinnet och kroppen.
  • SAGOYOGA: Ålder 5-9 år. Genom att låta barnen möta sina kroppar, sina tankar på ett avslappnat sätt utan inslag av prestation kan de utveckla harmoni och kanske komma till insikt att det är okej att vara den du är. Här kommer vi på ett lekfullt sätt väva in yoga i sagor, dans och lekar.
  • SENIOR 55+: En klass för dig över 55 som vill bygga upp en funktionell och skadefri kropp. Tränar både styrka, kondition, balans och stabilitet i ett lugnare tempo. Träningen leder till en bättre hållning. Passar alla oavsett nivå.  
  • TRX 2.0: Styrketräning med remmar för att skapa ett ostabilt moment i träningen, där kroppens djupa små muskler aktiveras, vilka är bra att träna för att undvika skador. Träningen är individanpassad där du använder din egen kroppsvikt som motstånd. 2.0 innebär att andra redskap kan komma att användas utöver själva TRX-banden. 
  • USIF BOOTCAMP: En gruppträningsklass där du har chansen att ta din träning till nästa nivå. Med högintensiva intervaller som verktyg kan du utmana dig själv utifrån dina förutsättningar. 
  • VINYASA FLOW: En dynamisk och fysisk yogaform. Positionerna sätts samman i ett flöde där andning och rörelser synkroniseras. Du kommer att mötas av olika varianter av både mer utmanande och lugnare solhälsningar, stående-, sittande- och liggande positioner. Även om klassen präglas av just ”flow” så stannar vi även upp för att träna på teknik och placering, tillsammans med andningen.
  • YIN YOGA: En återhämtande och terapeutisk yogastil. Till skillnad från de flesta andra yogaformer låter yinyogan dina muskler slappna av helt. Du stannar i varje ställning under flera minuter och praktiserar samtidigt medveten närvaro – mindfulness. Genom att balansera yin, vila, och yang, aktivitet, i livet i stort ökar vårt välbefinnande på alla plan. 

Nyheter

Sommarläger på USIF – Save the date

Skrivet av Malin Anderssson Postad i Gym, Nyheter, Padel, Styrelsen, Tennis, USIF Arena

 

USIF:S SOMMARLÄGER

SAVE THE DATE

 

ladda ned

 

USIF satsar på Sommarläger!

 

Under veckorna 24, 25, 31 och 32 kommer USIF att arrangera Sommarläger för barn och ungdomar.

Vår tennisverksamhet kommer genomföra Racketkul för barn och ungdomar i åldern 5-16 år. Här är alla välkomna oavsett tidigare erfarenheter av racketsport. 

Och nytt för i år är att vi även kommer arrangera Activity Camp under samma veckor. 

Activity Camp kommer vara för två olika åldersgrupper: 7-9-åringar och 10-13-åringar. Fokus kommer vara på rörelseglädje och aktivitet. Alla deltagare kommer att få prova på många olika aktiviteter i och omkring vår fina anläggning i Rosendal.

Vi kommer att kunna ta emot max 40 barn per läger och vecka (dvs 40 barn/ungdomar på Racketkul, 40 barn/ungdomar 7-9 år Activity Camp och 40 barn/ungdomar 10-13 år Activity Camp) 

 

Håll utkik efter mer information, priser och hur ni anmäler er. Vi kommer lägga ut information löpande på hemsidan, i arenan och på sociala medier.

 

Vid frågor rörande detta kan ni kontakta reception@usif.se och se till att följa oss på Facebook och Instagram.

images (1)thumb_22d0bd8f92337da2d4f17f9edfb4c1aa